Innoveren om te concurreren

Leestijd: ongeveer 4 minuten

Innovatie! Het buzzword van de laatste jaren. Iedereen moet innoveren en vanuit de overheid wordt dit dan ook driftig ondersteund met allerlei subsidies en budgetten. Grootse, maatschappij-ontwrichtende termen als Big Data, Robotisering en Virtual Reality vallen dagelijks op verschillende drukbezochte congressen en via de media. Het heeft de aandacht van vele grote en kleinere organisaties. Je moet tenslotte boven op de ontwikkelingen zitten, want stilstand is achteruitgang.
Wij willen met ons product uiteraard de beste oplossing voor jouw proces blijven. En dat betekent continu doorontwikkelen, innoveren! Alleen… wij doen niet zoveel met Virtual Reality.

In dit artikel kijken wij juist naar de trends die dit en komend jaar gelden voor onze gedeelde zakelijke markt. Concrete mogelijkheden voor innovatie, zonder direct te praten over robots, Artificial Intelligence of Internet of Things. Natuurlijk zijn daar bijzondere innovaties te bedenken, maar voor onze dagelijkse praktijk zijn deze nog niet direct bruikbaar.

Daarom hieronder een top 3 van de belangrijkste innovatie-trends voor de Recruitment branche, als eerste aftrap in het kader van onze Themamaand Innovatie.

1. Mobiel

81% van de Nederlanders bezit inmiddels een smartphone. Daarvan gebruikt 26% de smartphone ook zakelijk. Daarom wordt het steeds belangrijker om als organisatie je mobiele aanbod op orde te hebben. Van je website tot je back-office;  jouw klanten verwachten een acceptabele mobiele oplossing. En daar moet je toch gehoor aan geven.

Waarom?

Een kandidaat kijkt op zijn mobiel naar de laatste vacatures in zijn mailbox. Jouw vacature springt er, uiteraard, uit en de kandidaat gaat naar je website. Die website die nog niet helemaal responsive is en waarbij de sollicitatie-knop net buiten beeld valt. Gaat die kandidaat zijn best doen om thuis op de laptop of desktop nog solliciteren?

Belangrijker: je concurrenten doen het wel en voor positieve zoekresultaten in Google is het een vereiste.

De gebruiker wordt kritisch en verwacht dat jij op alle fronten een perfecte ervaring kan bieden. Je klant of kandidaat neemt je serieuzer als jij begrijpt waar de bezoeker behoefte aan heeft.

Wij hebben deze ontwikkeling uiteraard aan zien komen. Al geruime tijd kun je met Yellow Yard op je mobiel uit de voeten. Sinds de vorige release in 2014 kan je gebruikmaken van de mobiele versie. En hoewel dit absoluut functioneel is, hebben we voor onze aanstaande release gewerkt aan een betere ‘User Interface’. Gijs zal hier in de komende week uitgebreid over vertellen, maar voor dit artikel volstaat om te zeggen dat wij onze nieuwe Yellow Yard-portals ‘Mobile First’ hebben ontwikkeld. Dat wil zeggen dat alle ontwerp-keuzes zijn gemaakt vanuit de optimale mobiele gebruikerservaring.

2. Digitaal ondertekenen

Ken je de werkbriefjes nog? Tot op de dag van vandaag zijn er partijen die hun medewerkers met urenbriefjes langs sturen om de gewerkte uren af te tekenen. Elke vrijdagmiddag staat er een rij voor het kantoor van de manager om een handtekening op te halen.
Gelukkig verandert dit snel. De laatste jaren wordt het meer en meer met online tools afgehandeld, waarbij de leidinggevende vanaf de desktop een geverifieerde ‘stempel’ zet onder de urenopgave.
Maar zoals wij net al hebben aangegeven: het zakelijk gebruik van de mobiele telefoon neemt toe. De leidinggevende is steeds vaker druk en onderweg. Dan is het wel zo fijn dat die uren ook onderweg afgetekend kunnen worden.

Omdat Yellow Yard voorop loopt, hebben wij in deze release mobiel uren accorderen één van de speerpunten gemaakt. Jouw klanten kunnen bij de nieuwe release direct vanaf hun mobiele telefoon de gewerkte uren van de afgelopen week accorderen, terwijl ze bijvoorbeeld vrijdagavond op de bank zitten en een reclameblok negeren. Tenslotte dient gemak de mens en daar werken wij graag aan mee. Over het ontstaan van deze en andere features zal Johan binnenkort meer vertellen in zijn eigen artikel.

3. Veiligheid

Maar als je dan digitaal gaat ondertekenen is beveiliging heel belangrijk. Vrijwel wekelijks hoor je op het nieuws weer over een hack of datalek.  In onze themamaand Cyber Security hebben we daar uitgebreid bij stilgestaan. Lees het hier gerust nog even terug. De ontwikkeling in het SaaS-landschap kenmerkt zich door een toenemende aandacht voor veilige omgevingen, niet in de laatste plaats door de inwerkingtreding van de GDPR op 25 mei 2018.

Als je onze berichten een beetje volgt, is het volgende geen nieuws: Yellow Yard heeft een overstap gemaakt naar nieuwe virtuele servers. Hiermee kunnen we niet alleen beter schalen en meegroeien met onze klanten, maar ook beter beveiligen. Met de migratie hebben wij ervoor gekozen direct een SSL-certificaat toe te voegen. Dat betekent dat jouw browser zeker weet dat wij de juiste Yellow Yard zijn en jij niet jouw gegevens op een Oost-Europese server aan het plaatsen bent. Wel zo prettig.

Natuurlijk valt er nog veel meer te vertellen over innovatie en de aankomende release van Yellow Yard. Maar dat krijg je de rest van de maand te lezen. Niets missen van de volgende innovatie-blogs? Schrijf je dan in voor de mailinglijst. Je krijg alle artikelen gewoon cadeau in je mailbox.

Interessant artikel? Deel dit blog:
FacebookTwitterLinkedInWhatsAppEmailKopieer url

Plan direct een online demo in!

Benieuwd geworden naar Yellow Yard? Laat je e-mailadres achter voor onze brochure en vraag direct een demo aan!

    Recent Posts
    Joost mag het weten