Joost mag het weten #4
Innoveren draait om het hebben van een goed idee. En in de lijn heb ik regelmatig contact met klanten die een idee hebben voor Yellow Yard. Dat juichen wij uiteraard alleen maar toe. Één van onze kwaliteiten is tenslotte het leveren van maatwerk. Alleen zijn niet alle briljante ideeën even goed uitvoerbaar. Sommige ideeën zijn zó goed dat het teveel tijd vraagt om het direct te ontwikkelen en toe te voegen aan Yellow Yard.
“Maar wat doe je dan met al die goede ideeën, Joost? Gooi je dat dan allemaal zomaar weg?!”
Natuurlijk niet!
Alle ideeën die passen binnen onze doelstelling worden meegenomen in het ontwerp van de volgende release. Die doelstelling is vanzelfsprekend gebaseerd op onze visie op het vak recruitment. Een visie die we samen met onze klanten hebben geformuleerd en op basis van de ontwikkeling bijstellen.
Dat betekent soms dat ik klanten op de korte termijn teleur moet stellen, maar gaan we er op de lange termijn wel mee aan de slag. Het is alleen heel belangrijk dat wij onze ontwikkelaars zo effectief en efficiënt mogelijk laten werken. Daarom doen we het op deze manier. Zodat onze ontwikkelaars de ruimte krijgen om de goede ideeën op de juiste manier op te bouwen.
Innovatief klantcontact
De aanstaande release van het nieuwe Yellow Yard en de themamaand Innovatie bracht bij mij wel een vraag : Hoe ziet mijn rol als Support Medewerker er straks uit? Gebruiken we straks nog tickets, wordt het meer visueel? Hoe ziet het er voor mij uit?
Het antwoord op die vragen: niet zo heel erg anders. Klanten kunnen mij nog steeds direct per telefoon bereiken, maar onze voorkeur blijft uitgaan naar tickets. Omdat wij op die manier het beste in kunnen schatten hoeveel werk er nog gedaan moet worden, welke klanten waarover het laatst contact hebben gehad en wie voor welke vraag verantwoordelijk is.
Binnen de nieuwe release wordt ook niet veel veranderd aan de achterliggende techniek. Ons eigen ticket-systeem is namelijk technisch erg goed (al zeg ik het zelf) en zeker met de laatste aanpassingen voor het toewijzen van taken aan collega’s werkt het uitstekend.
Wat ik wel een leuke toevoeging aan dat systeem vind, zijn de plannen om een aparte categorie aan te maken voor het uitvoeren van testen. Bij het ontwikkelen van een nieuwe release maken we dankbaar gebruik van onze klanten om features te testen en verbeterpunten te ontdekken. Het is de bedoeling om op korte termijn de feedback van ons testpubliek ook via het ticket systeem te laten verlopen.
Johan heeft dit voorzien van de codenaam “Joost Protocol”. Waarbij ik dan wel de kanttekening wil maken dat het wat mij betreft absoluut gaat om een ‘Mission Possible’!
Al met al gaat er binnen Yellow Yard veel gebeuren de komende maanden. En dan sta ik natuurlijk weer voor je klaar als je er niet direct uit komt.
Tot tickets!
Meer lezen over de belevenissen van Joost?
Schrijf je hier in en we sturen direct alle avonturen naar je mailbox.
Of klik hier om zijn andere columns te lezen.