Features, features everywhere…

Leestijd: ongeveer 3 minuten

Deze maand hebben we het over innovatie. Over de grote veranderingen die onze branche gaan raken, maar ook zeker over de veranderingen en verbeteringen die wij in onze nieuwe release gaan delen. In een eerder artikel hebben we het al gehad over de User Experience met Gijs. In dit artikel ga ik met Johan, onze Lead Developer, iets verder in op de features en andere veranderingen die met de nieuwe versie doorgevoerd gaan worden.

Framework

Een belangrijke verandering is het werken vanuit een nieuw framework, iets wat al langere tijd op het wensenlijstje stond van Johan. “Yellow Yard is ooit begonnen met wat php-formulieren en een database. In de loop der jaren is dat uitgegroeid tot een totaaloplossing voor de recruiter. En hoewel het systeem met iedere groeispurt beter werd, merkte ik wel dat de ontwikkeling wat vertraging op ging lopen. Omdat een nieuw proces conflicteerde met een oud proces of bepaalde velden elkaar in de weg zaten. Door het nieuwe framework hebben we dit probleem niet meer.”

Het framework is de basis van het vernieuwde Yellow Yard; zeg maar het nieuwe skelet. Zoals in ons vorige artikel te lezen valt, werken wij nu met Portals. Deze portals worden gekoppeld aan het framework, waardoor het ontwikkelen van Yellow Yard in segmenten kan worden uitgevoerd. De continuïteit en kwaliteit blijft op deze manier gewaarborgd, terwijl een maatwerktraject zonder problemen toegevoegd kan worden aan het pakket. Deze werkwijze heeft direct zijn weerslag op de ontwikkeltijd, wat weer een voordeel betekent voor onze klanten.

Features

De twee belangrijkste nieuwe features, naast het compleet nieuwe ontwerp, zijn toch wel:

  • Digitaal uren accorderen (ook op mobiel)
  • Actie-gebaseerde interactie

Die laatste is een hele belangrijke verandering. Johan: “Door vanuit de actie te denken ontstaat er voor de gebruiker een heel andere manier van omgaan met data. Yellow Yard wordt meer en meer het middel om de dagelijkse praktijk van de recruiter te vertalen naar een digitale achtergrond. Om een voorbeeld te geven: Als de recruiter in de nieuwe release een afspraak met een kandidaat wil maken, drukt de recruiter op de knop “Afspraak maken”. Dat start een werkstroom (de ‘actie’) op, die alle nodige stappen op de achtergrond afrond en de gebruiker begeleidt. De recruiter heeft er vrijwel geen omkijken meer naar, kan sneller werken en hoeft niet allerlei processtappen te onthouden. Hierdoor wordt het gebruik van Yellow Yard natuurlijker, doelmatiger en bespaart het kostbare tijd voor de recruiter.”

Omdat wij de nieuwe release Mobile-First hebben ontwikkeld, wordt het digitaal accorderen van uren voor klanten, kandidaten en de recruiter een stuk gemakkelijker en vloeiender. Dat brengt de nodige voordelen met zich mee. Het geeft alle partijen direct de vrijheid om overal en altijd informatie te kunnen delen. Of het nu gaat om de gewerkte uren van afgelopen week of het voorstellen van een nieuwe kandidaat. Yellow Yard ondersteunt alle betrokken partijen in het recruitment proces en helpt hen beter en sneller samen te werken.

En dat is precies de doelstelling geweest van Yellow Yard. Vanaf het prille begin tot deze nieuwe release.
Wil jij naar aanleiding van dit verhaal meer zien van de beste software oplossing voor Recruiters? Vraag dan hier de demo aan.

Interessant artikel? Deel dit blog:
FacebookTwitterLinkedInWhatsAppEmailKopieer url

Plan direct een online demo in!

Benieuwd geworden naar Yellow Yard? Laat je e-mailadres achter voor onze brochure en vraag direct een demo aan!

    Recent Posts
    Joost mag het wetenYellow Yard Recruitment Software