Yellow Yard en GGZ Delfland, ook binnen complexe zorg een geoutilleerd recruitmentproces
Regelmatig publiceren we een artikel waarin we onze klanten aan het woord laten. In dit artikel vertelt Sophie Poulina, corporate recruiter bij GGZ Delfland, je waarom zij binnen hun recruitment proces gekozen hebben voor Yellow Yard en, hoe dat tot op heden bevalt!
GGZ Delfland, specialist in speciale zorg.
Wij zijn GGZ Delfland; een middelgrote zorginstelling in de regio’s Rijnmond en Haaglanden. Wij helpen jongeren, volwassenen en ouderen met psychische problemen de regie over hun leven te hervinden. Daarnaast helpen we mensen met een verstandelijke beperking én psychiatrische klachten. We bieden persoonlijke zorg dichtbij. Dat betekent (speciale) zorg die past bij de wensen en behoeften van de individuele cliënt. Samen kijken we wat de beste behandeling is.
We leveren basis tot zeer specialistische geestelijke gezondheidszorg, individuele begeleiding en gespecialiseerde ondersteuning in huisartspraktijken. Je kunt onder andere bij ons terecht voor hulp op afspraak, dagbesteding, preventie, re-integratie en beschermd wonen, maar ook voor acute noodhulp, opvang en behandeling in onze klinieken.
De keuze voor Yellow Yard
Personeel werven binnen de zorg is lastig vanwege de tekorten op de arbeidsmarkt. Dit maakt het per definitie een grote(re) uitdaging om er juist als kleinere instelling tussenuit te springen en in positieve zin op te vallen ten opzichte van andere GGZ-aanbieders. Met ruim 1200 talentvolle medewerkers zijn we overigens ook weer niet heel klein te noemen.
Gedurende ons optimalisatie traject binnen recruitment werd al snel duidelijk dat we zonder ATS niet de gewenste verbeteringen door kunnen voeren. Een periode van zoeken, vergelijken en ontdekken brak aan.
Yellow Yard sprong boven de massa uit; kleinschalig maar met een groot bereik, een Nederlands bedrijf met een Nederlandstalige helpdesk, de veelheid aan maatwerk(opties), een gedegen kennis van recruitment en alle rust en openheid in het selectietraject hebben we als zeer prettig ervaren.
De samenwerking, winst op meerdere vlakken
We hebben het volledige traject van aankoop, implementatie, training en livegang als prettig ervaren. De mogelijkheid om te bellen bij vragen, het krijgen van een duidelijke uitleg en een logische opbouw binnen het systeem zijn hierbij speerpunten. Ook het kunnen volgen van onze eigen processen door het aanpasbare Workflow-systeem is erg prettig.
Er is nu overzicht in de openstaande vacatures en binnen de kandidaten welke in procedure zitten. Het scheelt veel tijd en heen en weer ge-e-mail, nu de managers een eigen portal hebben, dus de processen gaan nu sneller en vacatures zijn eerder vervuld.
Meer over onze organisatie weten of, ben je een zorg professional en zoek je een nieuwe baan waar er voor jou wordt gezorgd, er veel ruimte is voor ontwikkeling en initiatief en kwaliteit van zorg constant onder de aandacht is? Neem dan eens een kijkje op onze werkenbijsite!
Net als Sophie ook je recruitment proces verbeteren, sneller je vacatures invullen, overzicht verkrijgen en met meer plezier werken? Vraag snel een vrijblijvende demo aan!