Spaarne Gasthuis en Yellow Yard: omdat recruitment binnen de zorg, zorg verdient!

Leestijd: ongeveer 3 minuten

Regelmatig publiceren we een artikel waarin we onze klanten aan het woord laten. In dit artikel vertellen Julie de Boer, Barbera Lukassen en Annemiek Heiligers, corporate recruiters bij Spaarne Gasthuis, waarom zij gekozen hebben voor Yellow Yard. 

Spaarne Gasthuis, deskundige zorg dicht bij huis.

Als topklinisch opleidingsziekenhuis verbetert Spaarne Gasthuis continu de kwaliteit van de zorg en behandelingen. Samen met patiënten werken ze aan gezondheid. Het Spaarne Gasthuis biedt een breed zorgaanbod. Op een aantal gebieden hebben zij een bijzondere expertise waarin ze nauw samenwerken met zorgpartners in de regio. Per jaar vervult Spaarne Gasthuis zo’n 400 vacatures. Dit doen ze samen met de leidinggevenden; recruitment en management werkt hierin naadloos samen. “Van schoonmaakmedewerkers tot aan staffuncties; Yellow Yard helpt ons hier sinds 2009 uitstekend bij. Het publiceren van de vacaturetekst, het uitzetten via diverse kanalen, het selecteren van kandidaten, het bijhouden van de doorlooptijden en het plannen van gesprekken verloopt gemakkelijk en snel. Hierdoor kunnen we snel de juiste nieuwe medewerker aannemen”.

Spaarne Gasthuis en Yellow Yard: omdat recruitment binnen de zorg, zorg verdient! - 2

Waarom Yellow Yard?

Annemiek: “De keuze om met Yellow Yard te gaan werken was geen moeilijke. De transparante, eerlijke pricing en de mate van gebruiksvriendelijkheid stonden hierin voorop. Tel daarbij op dat Yellow Yard een ruime ervaring binnen onze branche heeft en dat men altijd klaarstaat voor vragen, een win-win situatie voor ons. Door met Yellow Yard te werken, merken we dat we een goede grip hebben gekregen op doorlooptijden. Daarnaast kunnen zowel onze recruiters alsmede onze leidinggevenden gemakkelijk alle benodigde informatie terugvinden binnen hun portaal. 

Brieven en cv’s worden conform de AVG beschikbaar gesteld aan leden van onze selectiecommissie waardoor iedereen voorzien van de juiste voorbereiding een gesprek in gaat. De communicatie met sollicitanten werkt fijn; we maken gebruik van gepersonaliseerde sjablonen en we kunnen in één handeling meerdere kandidaten afwijzen door middel van een persoonlijk bericht met toelichting”.

10 jaar samenwerking

Spaarne Gasthuis geeft aan de samenwerking als prettig te ervaren. “Geen vraag is teveel. Yellow Yard is precies ingericht op onze wensen en processen (onze workflow). Willen we een aanpassing die er nog niet is? Dan wordt er gekeken of dat mogelijk is en dit binnen kort tijdsbestek kan. Even bellen met een vraag, persoonlijk contact, deskundigen die met je meedenken en je adviseren.
Voor ons een belangrijk punt van service waaraan Yellow Yard volledig voldoet”.

Ook tijdens en na onze fusie met het Kennemer Gasthuis in 2014, ervaarden we een grote bereidwilligheid vanuit Yellow Yard om ons zo snel mogelijk in één omgeving weer operabel te krijgen. De migratie van data is goed verlopen en processen en veranderingen binnen teams werden snel overgezet. Hierdoor konden we in de roerige tijd, welke iedere fusie met zich meebrengt, snel weer onze recruitmentactiviteiten oppakken.

‘’Door de wijze waarop we Yellow Yard in hebben kunnen richten zien we grote vooruitgang binnen onze recruitmentprocessen. We worden ontzorgd en kunnen alle tijd en aandacht besteden aan de zorgprofessionals van de toekomst!’’  – Julie de Boer

Interesse?

Heb je na het lezen van dit artikel interesse in recruitment binnen de zorg? Neem contact met ons op of vraag een vrijblijvende demo aan! Meer lezen over het Spaarne Gasthuis? Kijk dan op www.spaarnegasthuis.nl  

 

Interessant artikel? Deel dit blog:

Plan direct een online demo in!

Benieuwd geworden naar Yellow Yard? Laat je e-mailadres achter voor onze brochure en vraag direct een demo aan!

Recent Posts