UTM Codes in Yellow Yard: volg elke stap in de candidate journey

Leestijd: ongeveer 2 minuten

Als je een website hebt waarop je vacatures plaatst, is het belangrijk om te weten waar jouw sollicitanten vandaan komen. Hoe hebben ze jouw website gevonden? Welke marketingkanalen zijn effectief in het werven van sollicitanten? Het antwoord op deze vragen kan je helpen om je wervingsstrategie te optimaliseren en te verbeteren. We hebben speciaal hiervoor UTM Codes geïntegreerd in Yellow Yard!

Herkomst van kandidaten tracken via UTM Codes

Een manier om deze informatie te verzamelen is door gebruik te maken van UTM codes. UTM codes zijn kleine stukjes code die je toevoegt aan de URL’s van je vacatures. Deze codes geven jou inzicht in waar jouw sollicitanten vandaan komen. Zo kan je bijvoorbeeld zien welke social media kanalen de meeste sollicitanten opleveren, welke nieuwsbrieven het meest effectief zijn en welke advertenties de meeste sollicitaties genereren.

Het gebruik van UTM codes is niet alleen belangrijk om inzicht te krijgen in de herkomst van je sollicitanten, maar ook om je wervingsstrategie te optimaliseren. Met de informatie die je verzamelt, kan je bijvoorbeeld beslissen om meer te investeren in effectieve kanalen en minder in minder effectieve kanalen. Zo kun je je budget beter gebruiken en meer sollicitanten aantrekken.

Bovendien kan je de informatie die je verzamelt gebruiken om de gebruikerservaring op jouw website te verbeteren. Je kan bijvoorbeeld zien welke pagina’s de meeste bezoeken genereren en welke pagina’s de meeste sollicitaties opleveren. Met deze informatie kan je jouw website optimaliseren, zodat sollicitanten sneller en gemakkelijker kunnen solliciteren.

Het gebruik van UTM codes is dus essentieel voor het optimaliseren van jouw wervingsstrategie en het verbeteren van de gebruikerservaring op jouw website. Het kost slechts een paar minuten om de codes aan jouw URL’s toe te voegen, maar het kan je veel waardevolle informatie opleveren.

UTM Codes in Yellow Yard

Op je website heb je een sollicitatieformulier geïntegreerd, dat aan Yellow Yard gekoppeld is. Door op je website UTM codes door te geven aan het sollicitatieformulier, slaat Yellow Yard op wat de herkomst van de sollicitant is. Zo weet je via welk kanaal en eventueel welke campagne kandidaten bij je binnen komen.

Gebruik je onze WordPress plugin al op je website? Dan worden UTM codes automatisch doorgegeven aan het sollicitatieformulier. Je kunt een ticket aanmaken zodat onze support specialisten je kunnen helpen bij het gebruiken hiervan.

Wordt je website door een externe partij ontwikkeld en gebruik je onze WordPress plugin nog niet? Dan kan je webbouwer een simpele aanpassing doen aan je site, waardoor UTM codes doorgegeven worden. Maak een ticket aan zodat we je kunnen uitleggen wat er nodig is.

Veel succes en plezier gewenst bij het doormeten van je conversies!

Interessant artikel? Deel dit blog:
FacebookTwitterLinkedInWhatsAppEmailKopieer url

Plan direct een online demo in!

Benieuwd geworden naar Yellow Yard? Laat je e-mailadres achter voor onze brochure en vraag direct een demo aan!

    Recent Posts