Recruitment; pak je winst in de zomer
In de zomer is er tijd om over recruitment na te denken. De vakantietijd is voor veel bedrijven een rustige periode in het jaar. Om deze periode zo efficiënt mogelijk te besteden kun je hier zeker je winst pakken. Doordat er vaak geld beschikbaar komt vanuit budgettering of eigen onderneming kun je dit investeren in goede recruitment software. In je zoektocht naar goede software is het belangrijk om te weten wat je wilt. Iedere partij belooft namelijk gouden bergen, waardoor kritisch zijn essentieel is. Waar je verder op moet letten? Dat vertellen we je!
Het opstellen van een goede RFI
De zomer is de perfecte periode voor het opstellen van een goede RFI (Request for Information). Niet alleen voor corporate organisaties, maar ook starters op de uitzendmarkt kunnen hier veel baat bij hebben. Het opstellen van een RFI zorgt ervoor dat je op voorhand weet welke zaken voor jou belangrijk zijn, zoals:
- Het sturen van mails naar meerdere kandidaten tegelijk
- Een goede websitekoppeling
- Het converteren van een CV in je eigen huisstijl
- Het aanbieden van de privacy verklaring in het kader van de AVG
Doordat je hier in de rustige zomermaanden mee aan de slag gaat, verandert je vraag van: “Hallo, ik ben op zoek naar recruitment software, kunt u mij helpen?”, naar “Hallo, ik ben op zoek naar recruitment software. Ik heb een RFI uitgeschreven, ik ontvang graag concrete mogelijkheden voor de door mij opgestelde RFI”. Het voordeel hiervan? Het kaf scheidt zich van het koren. Je kunt sneller tot een selectie van aanbieders komen waarmee je daadwerkelijk goed kunt werken.
De bezem erdoor
Allemaal leuk en aardig wanneer je nog geen recruitment software gebruikt, maar wat als je dat al wel doet? Hoe besteed je je zomermaanden dan effectief? Redenerend vanuit een reeds ingericht software proces merk je gedurende de tijd dat je wensen en voorkeuren wijzigen. De markt is continu in ontwikkeling, wat je bijvoorbeeld merkt aan de steeds persoonlijkere insteek anno 2018.
Vaak is je woning in de zomer zeker toe aan een grote schoonmaak, wat in principe ook geldt voor je recruitmentsysteem: daar moet je ook met de bezem doorheen. Je kunt bijvoorbeeld oude klantprofielen verwijderen of gedateerde vacatures sluiten, zodat je na de zomer weer met een opgeruimd systeem verder kunt. Je kunt de zomerperiode tevens gebruiken om alles eens goed op een rijtje te zetten: wat wil ik anders? Hoe zou ik in mijn huidige software ingericht willen zien? Natuurlijk kun je dit combineren met een afspraak met Yellow Yard. Je kunt bijvoorbeeld met een consultant om tafel om het huidige systeem door te lopen en verbeteringen te doen. Natuurlijk kun je zelf ook ideeën opperen en samen bepalen hoe je deze kunt uitvoeren.
Eenmalige zomeractie!
We merken bij Yellow Yard dat klanten hun workflow vaak onvoldoende hebben ingericht of benut. Om je te helpen de zomermaanden efficiënt in te zetten als het gaat om de inrichting van je systeem, bieden we bestaande en nieuwe Yellow Yard klanten een speciale actie aan: eenmalig een uur kosteloze consultancy (telefonisch of op locatie) met betrekking tot het juist inrichten van je Workflow. Een goede Workflow is de basis voor een efficiënt recruitment proces! Interesse? Mail of bel ons voor 1 september een afspraak!